loading...
hemeh chiz
Alireza بازدید : 28 جمعه 08 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ماست
همه ما میدانیم که ماست، همین ماده‌ی غذایی ساده ، ماده‌ای بسیار مغذی و سالم و سرشار از کلسیم است . بر طبق تحقیقات و آزمایشات انجام شده در دانشگاه تنسی‌، ماست، در از دست دادت وزن در ناحیه شکم بسیار مفید است. دکتر مایکل زمل ۳۴ فرد بسیار چاق را مورد آزمایش قرار داد و بعد از ۱۲ هفته، همه تحت رژیم ایشان وزن کم کردند اما گروهی که رژیم غذایشان ماست ( در واقع کلسیم ) داشت ۱۸۰۰ گرم بیشتر وزن کم کردند.

چای
ماده‌ای به نام کاتچیت در چای وجود دارد که سبب کاهش میل به خوردن کربوهیدرات‌ها و پیدایش یک دمای ملایم در بدن میشود . نوشیدن ۳ الی ۴ فنجان چای در روز و قبل از ورزش میتواند سوخت ساز بدن را افزایش دهد و سبب سرعت بخشیدن به سوزاندن چربی ها شود.

در هر حال بدون ورزش که کاری از دست هیچی ساخته نیست ولی محققان ژاپنی ثابت کردند که آن دسته از گروه آزمایشی‌شان که ورزش را با چاشنی چای سبز استفاده کردند ۷۶ درصد بیشتر چربی از دست دادند.

ماهی‌های قرمز
ماهی‌های قرمز خوراکی یک منبع بسیار خوب از موادی ضروری است که به کاهش چربی‌های شکم شما منجر می‌شود. همچنین پروتئینی دارد که باعث هضم آرام و راحت می‌شود. همچنین کلسیم دارد که منجر به کاهش وزن و کاهش گرسنگی در سطح هورمون ها میشود و به کنترل استرس نیز کمک میکند پس علاوه بر ماست حواستان به ماهی هم باشد چون ماهی علاوه بر همه این‌ها امگا۳ دارد که خیلی به چربی‌سوزی کمک کند و یک بحث جداگانه‌ای را می‌طلبد بس که در این زمینه مفید است!

چربی‌های غیر‌اشباع
مصرف روغن زیتون ، آووکادو و آجیل‌ها نه تنها به از دست دادن چربی‌های معده کمک می‌کند‌، بلکه یک زندگی سالم را برای آینده‌ی شما تضمین می‌کند. البته من شخصا هیچ‌وقت دلم نیامده برای یک گلابی زشت به اسم آووکادو چند هزار تومان بدهم ولی از شوخی گذشته آووکادو کلی خاصیت دیگر دارد که در ایران ناشناخته است.

اما تا دلتان بخواهد می‌توانیم از خواص آجیلهایی مانند بادام اسم ببریم که دسترسی به‌شان در ایران بسیار ساده هم هست. روغن زیتون هم منبع خوبی برای چربی‌های غیراشباع است. چربی‌های غیراشباع خواص دیگری هم دارند مثل کنترل ۲ نوع دیابت، جلوگیری از حمله قلبی و کاهش کلسترول‌های «بد» و حالا هم که با یک خواصیت دیگر آنها آشنا شدید پس بیشتر هوایشان را داشته باشید.

بلغور جو
بلغور جو را شاید خیلی‌ها درست و حسابی نشناسند ولی بلغور جو یکی از بهترین و سالم‌ترین کربوهیدرات‌ها و کالری‌های جهان را در دلش دارد. بلغور جو منبع غنی از فیبر است که میتواند اشتها را تا حد زیادی کم کند و باعث شود که شما در طول روز کمتر غذا بخورید. نمونه های در دسترس و اشتها بر‌انگیز آن هم به صورت بسته‌بندی‌هایی برای صبحانه است که اصطلاحا به آن کرن‌فلکس می‌گویند. با وجود آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده‌ای که از نظر چربی‌سوزی عالی هستند و در بلغور به وفور یافت می‌شوند، قرار ندادن بلغور در برنامه روزنامه یک اشتباه نابخشودنی است!

گریپ ‌فروت
ما همه جا گفتیم که کلسیم برای چربی‌سوزی خوب است اما این کلسیم با کلسیم‌های غیرطبیعی که مثلا توی آرد سفید هست فرق دارد. برای همین است که بعضا نان‌ها باعث چربی مفرط می‌شوند. اسید سالیسیلیک موجود در گریپ فروت آنها را به راحتی از بین می‌برد.
اگر فکر کردید گریپ فروت را فقط به خاطر ویتامین C سرشارش توصیه می‌کنند اشتباه می‌کنید. گریپ فروت یک مقدار کم سدیم دارد که جلوی اصطلاحا آب رفتن زیر پوستتان را می‌گیرد. در ثانی یک مقدار زیاد آنزیم چربی‌سوز دارد که نقشش مشخص است  توی یک تحقیق در سال ۲۰۰۶ یک تحقیقی روی ۹۱ فرد چاق صورت گرفت. نتیجه آزمایش به صورت خلاصه این است که آنهایی که گریپ‌فروت تازه مصرف کرده بودند ۱٫۶ کیلوگرم و آنهایی که دارونما مصرف کرده بودند ۳۰۰ گرم کم کردند! حتی آنهایی که کپسول گریپ‌فروت مصرف کرده بودند ۱۱۰۰ گرم از دست دادند و انسولین‌شان هم تنظیم شد که خودش از مشکلات چاقی است.

میوه‌های جالیزی
میوه‌های جالیزی ترجمه درستی برای Melons نیست. این میوه‌ها یک دسته از میوه‌ها هستند که خربزه و هندوانه و طالبی و گرمک و … را شامل می‌شود ولی ما عموما به نام میوه‌های جالیزی می‌شناسیمشان. این میوه‌ها کلا سرشار از پتاسیم است که میتواند سطح سدیم بدن را تنظیم کند و به جنگ با هر آنچه که موجب پف و باد اضافه در بدن میشود، می‌رود.خاصیت این میوه‌ها خیلی زیاد است و از حوصله بحث خارج است ولی مثلا کانتالوپ‌ها ( طالبی و گرمک ) انواع ویتامین‌ها را ( مخصوصا B که در آنها خیلی مهم است ) دارند و آنتی‌اکسیدان‌هایی برای مبارزه با سرطان و سکته قلبی است. کلی هم برای خانم‌ها مخصوصا، از جهت نرم‌کنندگی پوست و طراوت و شادابی بدن مفید است. من شخصا خیلی شیرینی دوست دارم و خربزه شیرین یکی از چند میوه فوق‌العاده موردعلاقه‌ام است یک تجربه شخصی هم دارم برای روزهایی که روزه می‌خواهید بگیرید. یک قاچ متوسط از خربزه کاملا آب بدن شما را در روزهای معمولی تامین می‌کند و نمی‌گذارد تا افطار اصلا احساس تشنگی کنید. این هم یادتان باشد بد نیست خارج از بحث اب کردن چربی‌ها بد نیست.

ادویه‌جات
ادویه‌جاتی مثل فلفل قرمز ( یک سایت جالب و تند هم دارد برای خودش! ) یا خردل داغ کلی عمل سوخت و ساز را در بدن شما سرعت می‌دهند. یک تحقیق نشان می‌دهد که اضافه کردن سه گرم ادویه‌جات تندی از این دست می‌تواند متابولیسم سوختن چربی را در بدن شما تقویت کند.
ادویه‌جاتی مثل دارچین را هم نباید دست کم بگیرید. اولا که می‌توانند بلغورهای جویی که قبلا گفتیم را خوشمزه‌تر کنند. در ثانی قند خون شما را تنظیم می‌کنند. ثالثا کلی فیبر و کلسیم دارند که چربی‌سوزهای عالی هستند و کلی توی عضله‌ سازی به کار می‌آیند.
یادی هم بکنیم از گیاه جین‌سینگ که در عطاری‌ها پیدا می‌شود و شما می‌توانید پودر شده‌اش را راحت گیر بیاورید و توی غذا استفاده کنید. جین‌سینگ هم با افزایش متابولیسم ساز و کار بدن به سوختن چربی‌ها کمک می‌کند.

نان سبوس‌دار
من بیسکوییت‌های سبوس‌دار را خیلی دوست دارم. شاید به همین خاطر است که چاق نمی‌شوم چون محققان دانشگاه پنسیلوانیا ثابت کردند افرادی که به طور متوسط در روز ۵ وعده نان سبوس‌دار مصرف می‌کنند حداقل ۲۴ درصد بیشتر از کسانی که به همان میزان کالری غذاهای بدون سبوس را دریافت می‌کنند، وزن کم می‌کنند.
کلا البته یک امر ثابت شده است که نان سفید ( نان‌هایی که با آرد سفید تولید می‌شوند ) چاق‌کننده هستند پس حواستان به نان سبوس‌دار هم باشد.

گردو

مطالعات نشان داده است که گردو میتواند سطح هورمون‌های استرس‌زا مانند کورتیزول ( که ترشح آن سبب افزایش وزن میشود ) را پایین بیاورد، زیرا حاوی اسید های چرب مفید است. البته از مادرهای‌تان بپرسید هزار و یک خاصیت مختلف از گردو برای شما می‌شمارند. از جلوگیری از فشار خون و سکته و آلزایمر و پارکینسون و دیابت و … بگیرید تا همین کاهش دادن وزن. حالا یک چیزی بگویم که احتمالا نمی‌دانستید و خیلی بامزه است.

کالیفرنیا ۹۹ درصد تولید گردوی جهان و ۷۰ درصد کل تجارت گردوی جهان را در دست دارد. گردویی که توی کالیفرنیا تولید می‌شود یک اسم جهانی دارد به اسم English walnut ( گردوی سیاه هم داریم که بیشتر در چین تولید می‌شود ) ولی خود تولیدکنندگان کالیفرنیایی یک اسمی بینشان معمول است برای گردو، Persian walnut است! خیلی‌ها در بین تولیدکنندگان گردوی آمریکا معتقدند که اصل این گردو از ایران آمده است. حتی زیر عکس گردو در ویکی‌پدیا هم پرشین وال‌نات نوشته شده است. در حین تحقیق برای همین نوشته بود که خود من هم متوجه این قضیه شدم!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بیشتر مطالب در چه باره باشد؟
    نظرتون درباره وبلاگ چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 14
  • بازدید کلی : 1,346